Husqvarna en Liverpool FC verleggen grenzen met partnership
Husqvarna is vanaf heden officieel partner van Liverpool FC. Het is het eerste partnership in zijn soort en is onderdeel van een meerjarige overeenkomst tussen de voetbalclub en de Zweedse wereldspeler op gebied van terreinbeheer en gereedschappen voor groenonderhoud.
Sinds 2021 maakt Liverpool FC gebruik van de Husqvarna robotmaaiers om zowel de sportvelden van het Anfield stadion als de trainingscentra AXA en AXA Melwood in perfecte conditie te houden voor de spelers. Er worden maairobots ingezet die volledig autonoom werken met satellietnavigatie en accugereedschappen die een minimale ecologische footprint hebben. De samenwerking is een logische ontwikkeling en zal ervoor zorgen dat de innovatieve producten van Husqvarna nog beter worden geïntegreerd voor de dagelijkse routines en het veldonderhoud.
Premium merken met dezelfde visie
Ben Latty, Chief Commercial Officer Liverpool FC: “Met de samenwerking slaan twee partijen de handen ineen met hun gedeelde waarden en innovatieve aanpak. We willen onze ambitieuze doelstellingen verwezenlijken door premium merken aan te trekken die passen bij onze club en die ook bijdragen aan verder succes op het veld. De staat van dienst van Husqvarna op gebied van terreinonderhoud is ongeëvenaard. We kijken er dan ook naar uit om nauw samen te werken zodat onze faciliteiten volgens de hoogst mogelijke normen worden onderhouden.”
Yvette Henshall-Bell, President Europe, Forest & Garden Division bij Husqvarna: "We zijn ongelooflijk enthousiast over het partnership met Liverpool Football Club, een wereldberoemde en prestigieuze club die ook onze waarden, innovatieve aanpak en toewijding aan duurzaamheid deelt. Het is een perfecte samenwerking! Samen bieden we ongeëvenaarde ervaringen aan fans en klanten wereldwijd. We kijken er enorm naar uit om geweldige dingen te bereiken op en naast het veld."
Anton de Jong, Country Manager Husqvarna België: "Met Belgische talenten als Origi, Benteke en Mignolet die hebben geschitterd bij Liverpool FC, zijn we bij Husqvarna België bijzonder enthousiast over dit internationale nieuws! Dit partnerschap met een wereldberoemde club geeft ons een gouden kans om onze expertise en innovatie te tonen, in het bijzonder met producten zoals de Automower en onze draagbare accu-aangedreven machines voor hoogwaardig groenonderhoud. Het is een partnership dat ons engagement om op topniveau te presteren perfect illustreert."
Wereldwijde aandacht
De samenwerking zal wereldwijd onder meer zichtbaar worden via de diverse sociale mediakanalen (met in totaal zo’n 186 miljoen volgers) en via de LED-borden tijdens de wedstrijden.